Page 14 - גילוי דעת
P. 14
יאיר איזנברג
בואו, קוראים לזה מלחמת דת
לפחות הם כנים. כדאי לנקות אוזניים ולהקשיב למה שהם אומרים. רק כשנבין את האמת המזוקקת הזו, נדע להתמודד איתה. אל לנו להאשים את המחסומים בשער שכם או את ההחלטה המשפטית על הפינוי בשייח ג'ראח. ההיסטוריה העקובה מדם של יהודים שנשפך על ידי מוסלמים, משתרעת מאות שנים אחורה. את סבא רבה שלי, לא ניסו ערביי חברון לרצוח במאורעות תרפ"ט, בגלל המחסומים בשער שכם, הם גם לא ניסו לרצוח אותו בגלל "הכיבוש" הישראלי, למעשה לא הייתה בכלל ישראל
הסיבה שקיבלנו עשור שקט והסיבה שיש לישראל הסכמי שלום עם מדינות מוסלמיות, נובעת מחוזקה ומעוצמתה של ישראל ומכך שידנו על העליונה.
בזמנו. ניסו לרצוח אותו כי הוא יהודי וכי על פי מוסלמים רדיקליים רבים זה מה שעליהם לעשות. זו התפיסה וזה הציווי האלוהי שלהם.
3.
עכשיו יאמרו האומרים שעובדה היא שאנו חיים בעשור הביטחוני הטוב ביותר, עובדה שיש לנו הסכמי שלום עם מדינות מוסלמיות ועובדה היא שלא כל המוסלמים חושבים כך. לכל זאת אענה לכם- נכון. אתם צודקים. אך בשביל להבין את הסיבה לחלק מהעובדות הללו, יש בעיניי צורך לדבר על אחד מהנרטיבים המרכזיים באסלאם וזהו סיפורו של "הסכם חודיבייה": כאשר מוחמד ומאמיניו יצאו להילחם ולכבוש את העיר מכה, הם הבינו שניסיונם לא יצלח, שהרי ידם הייתה על התחתונה וכוחותיהם מנו רק כ-1,400 חיילים.
בעקבות כך אנשי מוחמד הסכם שלום זמני בן 10 שנים עם אנשי מכה. למרות החתימה, שנתיים לאחר מכן, מוחמד ומאמיניו מפרים את ההסכם וכובשים את מכה. למה הם הפרו את ההסכם, אתם שואלים? מהסיבה הפשוטה שלאחר שנתיים ידם כבר אינה על התחתונה וכוחותיהם מונים כ-10,000 חיילים. מכאן לומדים המוסלמים שאפשר לחיות בשלום עם כופרים כל עוד ידם
של הכופרים על העליונה.
הסיבה שקיבלנו עשור שקט והסיבה שיש לישראל הסכמי שלום עם מדינות מוסלמיות, נובעת מחוזקה ומעוצמתה של ישראל ומכך שידנו על העליונה. לא בכדי סאדאת הציג בזמנו את הסכם חודיבייה כשחתם על השלום בין מצרים לישראל, ולא בכדי הזכיר ערפאת את
הסכם זה בהתייחסו להסכמי אוסלו.
4.
מה שהשתנה בשבועות האחרונים זה לא ההחלטה על שייח ג'ראח, אלא העובדה שידה של מדינת ישראל כבר אינה על העליונה, הרפיסות ואובדן ההרתעה הדרמטי, הם הגורם למאורעות תשפ"א. העובדה שמדינת ישראל נכנעת פעם אחר פעם, אם זה בהורדת המחסומים בשער שכם, אם זה במניעת כניסה להר הבית ביום ירושלים ואם זה בעשרות סרטוני טיקטוק בהם צעירים ערבים נראים מכים חיילים ושוטרים ישראלים ולא מקבלים בתגובה כדור למרכז הגוף, כל אלו יוצרים את ההבנה שבדומה לעיר מכה, גם חוזקה
ועוצמתה של ישראל נשחקו.
מאחל לנו ימים עוצמתיים יותר וכפועל יוצא מכך גם שקטים יותר.■
1.
שאלתם את עצמכם פעם מדוע באופן גורף, אנשים דתיים הם אנשים ימניים יותר מחילוניים? בטח אתם מעלים בראש סיבות סוציולוגיות שונות. אבל אני רוצה להציע את התזה שלי לנושא. אדם חילוני מתקשה להבין מה זה ציווי א-לוהי בשביל אדם דתי. לא פעם חברים שלי, שאינם שומרים תורה ומצוות, מתקשים להאמין כשאני אומר להם שגם בשביל מזוודה עם מיליון דולר לא מסומנים, לא אהיה מוכן להדליק אפילו לשנייה את האור בשבת. חוסר היכולת שלהם לעכל זאת מגיע מאותה הסיבה שקשה לאנשים חילוניים להבין מהיכן מגיעים הפרעות והמראות של הימים האחרונים. כיצד ערבים, אזרחי ישראל ממרכז הארץ ומצפונה, בלוד, ביפו ובמקומות נוספים, מנסים לבצע לינצ'ים ביהודים וקוראים
קריאות מלחמה.
בתפיסה המערבית החילונית, לא אמור להיות לאזרחים הללו סיבה לתקוף. הרי הם לא חיים תחת "מצור" בעזה, הם גם לא נתקלים במחסומים
בכבישים בדרך לעבודה. אז למה?
"מאורעות תשפ"א" מעידים ככללם על תמונה גדולה יותר ומפזרים את ענן הערפל מהקונספציה שחלקים גדולים מהציבור היהודי חיים. יש נטייה לחשוב שמקור האירועים הביטחוניים נמצא בשליטת ישראל ביהודה ושומרון ובמצור על עזה. מאורעות תשפ"א באים ללמדנו כי מדובר בטעות. לא מדובר בסכסוך אלא במלחמת דת.
אתם יודעים מה, במקום שאני, גבר יהודי ופריבילג יענה על השאלה הזו, אפשר פשוט להקשיב להם עצמם. אוהד חמו, עיתונאי שלא שחשוד בימניות יתר, עשה לאחרונה כמה וכמה כתבות בהן הציג את המציאות כפי שהיא וראיין במהומות השונות, ערבים ישראליים. אספתי לכם מקבץ קטן מהדברים שאותם ערבים אמרו: "זו מלחמת דתות, אתה יודע מה זה מלחמת דתות? אתה יהודי ואני מוסלמי נכון? אנחנו נמשיך להילחם, לא יהיה בנינו שלום". "זה לא עניין של רמדאן, זו ירושלים. אם מתנחל יבוא לכאן אנחנו נכסח אותו. אנחנו הצעירים של ירושלים מכריזים על מלחמה. אנחנו מכריזים פה על מלחמה! אנחנו לא רוצים לראות פה לא את משמר הגבול, לא חיילים ולא שום דבר,
ירושלים היא רק של הערבים".
2.
אפשר להגיד על המוסלמים הרבה דברים, אך
המכינה בלוד השבוע צילום| ישראל מאיר
י׳ בסיון ה'תשפ״א
14 |


































































































   12   13   14   15   16