Page 8 - גילוי דעת
P. 8
אל תשכחו לכסות את האף
קפההפוךוחינוךסיפורים | אבינועםהרש-מחנך
מספיק לראות את ההתנהלות על הפיד שלנו בפייסבוק ואיך אנשים מגיבים ומחווים את דעתם על סמך רסיסי מידע מוטעה ופייק ניוז שלא טרחו בכלל לברר ולגלות כמה אמת יש בהם, ובכל זאת שום דבר מהדברים האלה לא מפריע להם להפוך למבינים בעיני עצמם ולחוות דעה כאילו ברור להם שככה, אבל ממש
ככה, היו הדברים בנתינתם מסיני.
ונזכרתי באחד מהרבנים שיצא לי לנסוע איתו במכונית והוא העביר לי שיעור בענווה ואמר לי שעד שהוא מפרסם איזה משפט לוקח לו המון זמן: הוא צריך לוודא שהכול נכון כי יש לו אחריות. ישר חשבתי כמה שהיד שלי דווקא קלה על המקלדת ואיך לי למשל אין שום בעיה לפרסם דברים שכולם יראו בלי שטרחתי לוודא ולבדוק את העובדות, וכמה דווקא עכשיו, עם סיום תשעת הימים, צריך להיזהר מלבטל בתנועה אחת קלה את המציאות של אדם אחר אלא פשוט לומר "איני יודע", וכבר בחוסר הידיעה הזה
תרמנו לבניית בית המקדש. avinoam811@gmail.com
(יראו את החיוך והשמחה שלכם גם דרך המסכה). אל תהיו מובלים, הובילו. אל תהיו נעבעכים, היו זקופים ומלאי מרץ.
ההתלהבות, ובתרגומה בעולם הלמדני ה'שטייגן', נדרשת לצורך הכנה נפשית נכונה לקראת הדייט הראשוני, ובמיוחד כדי להפיק משמעות והנאה מהמעמד ה(קצת) מביך של דייט ראשוני. היכולת להסתכל באחר בעיניים בורקות, בשמחת חיים ואופטימיות, תעזור להשרות אווירה מיטבית ותגרום לזמן לעבור בכיף גם אם
בסוף לא יצא מזה שום דבר. “והתלהבת לרעך כמוך". חג אהבה שמח ומוצלח לכל מי
שמחפשים אהבה. meezoog1@gmail.com
באחד מהאנשים היותר רציניים שיצא לי להכיר, והלוואי על כל בחורה לקבל בחור כמוהו. זהו. רק רציתי להוסיף את
ההערה הזו".
האישה נבוכה והחליפה צבעים, ואז התחילה להתנצל ואמרה לי: "לא התכוונתי לא רציני במובן הרציני של המילה, התכוונתי שהוא משדר משהו..." שאלתי אותה: "שוב סליחה, אבל כמה שנים את מכירה אותו?" ענתה לי: "את
האמת? אני לא מכירה אותו בכלל".
וכאן נפרדתי מהן לשלום וירדתי בתחנה שלי.
ישר חשבתי על הפסוק: "כי באפם הרגו איש". לפעמים אפשר להרוג מישהו רק בתנועה קלה של האף שמביעה זלזול או חוסר הערכה, תנועה שמספיקה להעביר את המסר שמי שמדברים עליו לא באמת שווה. וכמה העניין אקטואלי דווקא לימינו, שבהם הציבור מתבקש לכסות במסכה את האף, כי לפעמים, כמו שראינו, אפשר להרוג מישהו רק
באמצעות האף.
ישבתי באוטובוס ושמעתי במקרה במושב שלפניי שתי נשים מדברות על בחור שמשום מה תיאורו נשמע לי מוכר. ואז אחת אומרת לשנייה: "אמרתי לה שזו הצעה גרועה. הבן אדם לא נראה
לי רציני".
עכשיו בואו, הבן אדם, חבר שלי, הוא אחד האנשים היותר רציניים שאני מכיר: מעבר להיותו מ"פ ביחידה מובחרת ובעל תואר שני בכלכלה ובמנהל עסקים הוא גבר-גבר, כריש פטיש עולם שכמעט
תמיד מתנדב בעמותות.
התלבטתי מה לעשות. להתערב? יגידו לי "מה אתה בכלל מקשיב לשיחות של אנשים אחרים?" לשתוק? איך אפשר לראות את העוול הזה ולא לעשות כלום?
בסוף החלטתי לקום ולומר לאישה שדיברה עליו סרה: "סליחה, אני לא מכיר אותך ואני לגמרי לא אמור להתערב בשיחות שלא שלי, אבל רק שתדעי שהבן אדם הזה שעכשיו אמרת עליו שהוא נראה לך לא רציני, אני כבר מכיר אותו באופן אישי יותר מעשרים שנה, ומדובר
התלהבות לזוגיות
כץ ולעניין! | שילה כץ | מנהל היחידה ללימודי חוץ גבעת ושינגטון, יועץ זוגיות ונישואין
פגישות פנים אל פנים, דייטים. לאחר מכן נסגרו בתי המלון, ולחלק מהאוכלוסייה הצטמצם מאוד מספר המקומות שאפשר לשבת בהם בכיף בלי להוציא כסף. גם סגירת חלק נכבד מהמסעדות השפיעה על מקומות היציאה לדייט, ולבסוף פגעו מסכות הפנים במראה האסתטי של כל
מי שרוצה לצאת ולהרשים.
לכן אני מבקש להציע את שכולם כבר יודעים, אך נדמה שנכון הדבר שבעתיים דווקא בימי הקורונה המאתגרים והקצת מדכאים: הציעו לָך מישהי? הציעו לְך מישהו? החלטתם שניכם שאתם הולכים על זה? רוצו על זה. התלהבו. כבר בטלפון הראשוני השמיעו את ההתלהבות שלכם, היא תישמע בקלות בצד השני ותשפיע לטובה. בפגישה עצמה הראו פנים זורחות וצוחקות
השבוע נחגוג כולנו את חג האהבה. המשנה במסכת תענית מספרת על בנות ישראל שיצאו לחולל בכרמים ולמשוך את עיני הבחורים למטרת שידוך: "אמר רבן שמעון בן גמליאל: לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו. כל הכלים טעונין טבילה. ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים, ומה היו אומרות: בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך" (תענית ד, ח).
ימים טובים הם בין השאר ימים שבהם גם העם, החברה, וגם האדם הפרטי מרגישים התעלות בפן הדתי-רוחני ובפן האנושי-
חברתי.
משבר הקורונה פגע בין השאר גם בעולם השידוכים. בתחילה מנע ההסגר הכללי
י' אב ה'תש"פ
8|
"כי באפם הרגו איש". לפעמים אפשר להרוג מישהו רק בתנועה קלה של האף שמביעה
זלזול או חוסר הערכה, תנועה שמספיקה
להעביר את המסר שמי שמדברים עליו לא באמת שווה. וכמה העניין אקטואלי דווקא לימינו, שבהם הציבור מתבקש לכסות במסכה את האף


































































































   6   7   8   9   10