Page 21 - גילוי דעת
P. 21
ברל'ה קרומבי
וקוראים לי משה. מעטים מבינים את ההשפעה של הסרט הזה בציבור. משה הוא דמות קלאסית של הבעל תשובה המוחלט, בעל התפילה הפשוט, שהעבר שלו רודף אותו, כמו כולנו באיזושהי צורה. כל בעל תשובה העבר
שלו רודף אותו.
רבי נחמן אמר דבר מדהים, שאצל כל העולם שכחה זה מושג שלי, אבל אצלו זה מושג חיובי. אדם צריך להיות מסוגל לשכוח. אם יישב כל היום על העבר שלו, לא יזוז מילימטר. משה בלנגה הוא אדם שנלחם בעברו, כמו
שולי רנד. הוא נרדף על ידי העבר שלו, אבל לומד לחיות איתו.
יעקב כהן
דמות מהסרט הנפלא “הבלתי רשמיים”, שעשיתי עם הבמאי אלירן מלכה. אחרי הרבה שנים שלא עשיתי קולנוע, העוצמה של התפקיד הזה הייתה חזקה. גם נורא נהנתי לשחק מרוקאי. שלחתי לכל החברים המרוקאים שלי את הטריילר ואמרתי להם “מה זה אומר עליכם, שעד שצריכים להרים את
דגל המחאה, אז לוקחים רומני כמוני”...
העבודה עם אלירן הייתה מדהימה והתחלה של ידידות נפלאה. אשמח לעשות איתו עוד דברים.
יעקב כהן הוא פיתוח של משה בלנגה. אבל הוא כבר בא מתוך הציבור החרדי. יש לו מודעות חברתית חזקה, הוא בא לשנות. היה יהודי כזה שעליו מבוסס התפקיד. קיבלתי בקשה שהוא יראה את הסרט, כששכב על ערש דווי והדבר המדהים הוא שכשהוא נפטר כל ראשי ש”ס, כולל אריה דרעי, הגיעו לבקש את סליחתו על קברו באקט מעורר הערכה. אני משוכנע שזה
לא היה קורה בלי הסרט. פתאום ראו את הכאב של האדם הזה.
שולי רנד
כל החיים לפניו.
עדיין יש קושי לצייר דבר שהוא מעל הטבע, כמו רבנו. לפעמים אנשים לא מבינים את העומק של הצדיק הזה, בעולם שכולו ויזואלי וקצר, וזו הסתרה גדולה שיש על העומק של רבי נחמן.
רבי נחמן
צדיק שכל עניינו לקרב אותך לה’. הענין של רבי נחמן זה להיות צינור שמתווך בינינו לעבודת השם. רבנו התווה דרך של עבודה קשה, בלי קסמים ובלי “הוקוס פוקוס”. עבודה מאד מוחלטת, בלי פתרונות קסם של ניו אייג’. רבי נחמן התעקש שעיקר תורתו לא תהיה ניסים ומופתים,
לאלאלא
למרות שלא חסרו כאלה
ברסלב
בברסלב בוערת אש.
תשליך
החלום שלי תמיד זה לנצל את היחודיות שלי גם כשחקן וגם כזמר ולשלב בין שני הדברים האלה. אני מאד אוהב לשחק ומאד אוהב לשיר. במחזמר על מאיר אריאל בניתי הצגה של אדם אחד, שמשלבת גם משחק וגם שירה. תשליך זה פיתוח של השפה הזו, שהיא מאד מיוחדת. עשיתי את המופע בשותפות עם איתן בלום ואסף התלמודי ומבחינה מוזיקלית זה מופע מרהיב.
הדבר המיוחד בהצגה הזו היא שלראשונה אני מספר על חיי באופן ישיר. היו לי פחדים מאד גדולים, כי זו לא שפה רגילה, אבל המפגשים עם הקהל היו לא פחות ממטורפים. התגובות היו עמוקות מאד.
משה בלנגה
התפקיד המרכזי שלי בסרט ה”אושפיזין”. אנשים היו רואים אותי ברחוב
| 21
י׳ בסיון ה'תשפ״א


































































































   19   20   21   22   23