Page 8 - גלוי דעת
P. 8
איילת שליסלמלחמת ששת הימים: "הביאה למהפכה רוחנית-תרבותית בעם ישראל והובילה אותנו לשלב השני של התהליך הציוני. מרן הרב זצ"ל ראה בדברי הנביא ישעיהו רמז לשני השלבים המרכזיים של הגאולה, 'על הר גבוה עלי לך מבשרת ציון הרימי בכח קולך מבשרת ירושלים, הרימי אל תיראי אמרי להרי יהודה הנה אלוקיכם', 'מבשרת ציון' מייצגת את השלב הראשון, השלב של בניית התשתיות, התשתית היישובית, הבטחונית והכלכלית. שלב זהמתבצע ע"י אנשי מעשה. "'מבשרת ירושלים' מייצגת את השלב השני, שהוא השלב האמוני התורני הקדושתי. מורי ורבי הרב צבי יהודה אמר מיד אחרי מלחמת ששת הימים 'הרימי בכח קולך' בכח - זה כ"ח באייר, שמאז השחרור ירושלים משמיעה את קולה ומאז אנשי תורה ואמונה תופסים עמדות של הנהגה ומחזקים את הרוח הציונית בכל החזיתות".הקמת חברון וקריית ארבע: "מיד אחרי המלחמה הבנו שהקב"ה החזיר אותנו ללבה של ארץ ישראל - ירושלים, חברון שילה ובית אל - וקורא לנו להחזיר חיים יהודיים ולבנות מחדש את הערים החרבות. חשנו בזכות אשר נפלה בחלקנו, וקבוצת חברים מהישיבה, בראשות הרב משה לוינגר זצ"ל, החליטה שהמקום הראשון שצריך ליישב זוהי עיר הקודש חברון. כך אספנו משפחות והגענולחברון לפסח תשכ"ח, פחות משנה אחרי המלחמה".קריית ארבע: "אחרי שנתיים הממשלה החליטה על הקמת 250 יחידות דיור בהר שקריית ארבע יושבת עליו, לקראת תשל"ב עברנו מהממשל הצבאי לבתים שלנו בקריית ארבע והישיבה הפכה לישיבת הסדר. הגרעינים הראשונים ליישוב השומרון ובנימין והר חברון נוצרו בישיבתנו,ובוגרינו נמצאים בכל רחבי יהודה בנימין והשומרון".ישיבת מתנחלי חברון: "ברוממות רוח ושמחת הגאולה ערכנו את הסדר הראשון בחברון מאז תרפ"ט. התופעה הזאת עוררה התלהבות בכל חלקי העם, וכתוצאה מהתמיכה הלאומית העבירה ממשלת ישראל החלטה המכירה בהקמה מחדש של ישיבה בחברון, היא ישיבת מתנחלי חברון. היו בממשלה שחשבו שישיבה קל להזיז, אבל אנחנו ידענו שאחרי כניסתנו לחברון לא יוכלו להוציאאותנו מכאן".הכינוי 'מתנחלים': "במקור מספר יהושע. נדבק במתיישבים מ'מתנחלי חברון', כינוי שבח, משום שהמשמעות של מתנחלים המתיישבים בנחלתם שלהםבתקשורת הפך לגנאי, שלא בצדק".ישיבת ניר, קריית ארבע-חברון: "הרב הראשי לישראל, הרב גורן זצ"ל, הגדיר את ישיבתנו כך: 'ישיבת קריית ארבע היא המשך לישיבה הראשונה שהיתה כאן בימי קדם, כאמור 'אברהם זקן ויושב בישיבה' וכו'. היא משלבת את התורה עם הגבורה, את הקדושה עם העשייה הגדולה של יישוב ארץ ישראל, את הכוח והרוח, מסירות הנפשעם קדושת השם'".הרב דוב ליאור: "בשנת תשל"ו זכינו להביא לישיבתנו את אחד מגאוני הדור לשמש רב העיר וראש הישיבה, וכך גדלו בישיבה תלמידי חכמים גדולים שמשמשים בתפקידים חשובים של הנהגה רוחנית ומעשית בכלרחבי ארץ ישראל".הרב נעם צבי יהודה ולדמן: "זיכנו הקב"ה בשמונה ילדים, ובהם הצעיר שבבנים, שקראנו אותו על שמו של מורנו ורבנו הרב צבי יהודה זצ"ל. הוא גדל בתורה ובאמונה ובמסירות לארץ ישראל ולעם ישראל, עומד בראשות הישיבה ועושה חיל, רואה ברכה בעמלו והישיבה ממשיכה את אותה הרוח שינקנו מרבותינו. יזכהו הקב"ה להמשיך להקרין את אותם אורות שנזרעו בישיבתנו מאז הקמתה".ביבנה' וחצי שנה של עבודה בקיבוץ, ובסיום שנה זאת הצטרפתי לישיבת 'מרכז הרב' בירושלים וזכיתי להיות תלמיד של רבנו הרב צבי יהודה זצ"ל, שהאיר לי אורות הקודש של מרן הרב זצ"ל, ואורות אלו מאירים מאזאת חיי".גבורות: "הגבורה היא הגבורה האלוקית והיא מתגלה בכל יום בחיים, ובוודאי ככל שמתגברים הגבורה האלוקית בולטת יותר ומרוממת יותר, ברוך ה' יום-יום".גוש אמונים: "אחת מהתנועות הפלאיות שנוצרו אחרי מלחמת ששת הימים, ותנועה זו שימשה מנוע לרוח האמונית ולהתיישבות המעשית שהשתלבו בתהליך האלוקי של הגאולה. לפני גוש אמונים קמה התנועה למען ארץ ישראל השלמה שבה לראשונה התאחדו ימין ושמאל, ואחרי גוש אמונים קמה תנועת 'התחיה'".'התחיה': "תנועת 'התחיה' נתנה ביטוי נעלה ומעשי לשני אידאלים גדולים, לאידאל של ארץ ישראל ולאידאל שקראנולו'הולכיםביחד'-דתייםושאינםדתיים- וכמה טבעי היה הצירוף הזה לקיים את דברי הרב זצ"ל "מארץישראל פורח הכול".חבר כנסת: "כיהנתי כחבר כנסת מטעם 'התחיה' שתי קדנציות, אך הרגשתי שזה לא המקום בשבילי והעדפתי לחזור ללמד בישיבה. נכנעתי ללחץ התלמידים שקראו לי לחזור. יש לציין שבכנסת יש לפעמים הרגשה שמדברים אל הקיר, ובישיבה יש תמיד צימאון גדול לשמוע דברי תורה".הרב אברהם יצחק הכהן קוק: "הנשמה המיוחדת של הרב זצ"ל נשלחה מן השמים כדי להאיר את דרכי 'התחיה' לכל חלקי העם, וכן לפקוח את עינינו לעצמת הטוב הקיימת בכל נשמה ישראלית ולחדד את ההקשבה לפעמי הגאולה".הרב צבי יהודה קוק: "התיאור שמתאר ה' בתורה את בצלאל בונה המשכן הוא הקרוב ביותר לנשמה הגדולה של מורי ורבי הרצי"ה: 'ואמלא אותו רוח אלוקים בחכמה ובתבונה ובדעת ובכל מלאכה לחשוב מחשבות לעשות'. גדלותו הייתה בכך שהרוח האלוקית ששרתה עליו גילתה לו את המשמעות האמתית של כל מעשי ה' עם עם ישראל וארץ ישראל בשנות חייו. רבנו ידע להוביל דורות של תלמידים, של לוחמים, של מתיישבים ושל חלוצים על ידי הקרנת שני הכוחות המרכזיים שבנשמתו, האמונה ואהבה. "מורי ורבי הדביק את נשמת כולנו להכרה 'שהננו שריגים מעץ חיים רב דליות ושגיא פרי, שכל מה שאנו יותר מעורים בגופו של אילן הננו חיים את החיים היותר שלמים ורעננים בהווה ובנצח'. יחד עם תחושה חיה של שייכות כללית לכנסת ישראל, מורי ורבי היה לי לאב שדאג לכלצרכי הרוחניים והגשמיים".אורות התשובה: "זכיתי להשתתף עם הרב חיים דרוקמן בעריכה ובהבאה לדפוס של המהדורה הרביעית והחמישית. בספר קדוש זה מרוכזים הרעיונות המרכזיים של מרן הרב זצ"ל בנושאים של עם ישראל ותורתו ודרכי גאולה ותשובה של הכלל ושל הפרט. ואם הרב זצ"ל אמר שהוא בעצמו למד את הספר בכל חודש אלול, על אחת כמה וכמה שאנו זוכים לטבול במקווה טהרה זה גם בכלימות השנה".הרב חיים דרוקמן: "ידיד נפשי ורוחי, שבהיותו שליח בני עקיבא בניו יורק בשנת תשט"ו (1955) הביא לי בשורה ראשונה מתורת ארץ ישראל של מרן הרב זצ"ל, ומאז זכיתי להידבק בתורה זו המזרימה חיים של אמונה בכל עורקי נשמתי, ומפגישה ראשונה זו בנכר אנו ממשיכים ללמוד יחד ולחוש את פעימות הלב של עם ישראל וארץישראל בכל אורחות חיינו".אפי איובי הי"ד: "נהגו המסור של הרב דרוקמן. נרצח בדרכו לקריית ארבע עת הסיע את הרב דרוקמן לחברותא משותפת שלנו. חברותא של אמת שנמשכת עד היום".בני עקיבא: "בזכות תנועת בני עקיבא, שיש לה הרבה זכויות, עליתי ארצה בשנת תשט"ז במסגרת הכשרה בקיבוץ יבנה. התכנית כללה חצי שנה של לימוד ב'כרם8 | גילוידעתאחדעלאחדהרב אליעזר ולדמןבמהלך ההכנות לאירוע לציון יובל שנים לחברון וגבורות לרב ולדמן שליט"א, נמצא בספר האורחים של הישיבה, מכתב בכתב ידו של הרב הראשי לישראל הרב שלמה גורן זצוק"להשבוע זכיתי לשוחח עם הרב אליעזר ולדמן, מי שהיה ממיקימי הישוב היהודי בחברון ומכהן עד היום כרב ישיבת ההסדר בקרית ארבע. שילוב ייחודי של גדול בתורה וחלוץ ההתיישבות כאחד


































































































   6   7   8   9   10